Σύσκεψη εργασίας των Επιμελητηρίων Β.Ελλάδος στο Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας – Θράκης)
Σύσκεψη εργασίας των Επιμελητηρίων Β.Ελλάδος στο Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας – Θράκης)
Σύσκεψη εργασίας των παραγωγικών φορέων της Β. Ελλάδος στο Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας – Θράκης) εν’ όψει της 81ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 1ης Αυγούστου στο κτίριο του Διοικητηρίου της Θεσσαλονίκης.
Στη σύσκεψη που ήταν καλεσμένοι οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων της Β.Ελλάδος, παρουσιάστηκαν παρουσία της Υφυπουργού κας Μαρίας Κόλλια – Τσαρουχά, οι αναπτυξιακές προτάσεις των Επιμελητηρίων που θα συμβάλλουν στο πλαίσιο της επανεκκίνησης της Ελληνικής Οικονομίας , οι οποίες εν’ όψει της 81ης ΔΕΘ, θα υποβληθούν στο Γραφείο του Πρωθυπουργού για εξέταση και αξιοποίηση.
Κοινή θέση όλων των συμμετεχόντων ήταν η ανάγκη αποκατάστασης της εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτείας και επιχειρηματικού κόσμου, η δημιουργία ενός περιβάλλοντος φιλικού προς την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις, η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και της φοροδιαφυγής, η βελτίωση της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων καθώς και η αλλαγή του δαιδαλώδους θεσμικού κανονιστικού και φορολογικού πλαισίου που «πνίγουν» τις επιχειρήσεις, το οποίο σε συνδυασμό με τις μεγάλες καθυστερήσεις που καταγράφονται στις πληρωμές, τόσο από το Δημόσιο όσο και μεταξύ των επιχειρήσεων, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα στην αγορά.
Στη σύσκεψη το Επιμελητήριο Χαλκιδικής εκπροσώπησε ο πρόεδρός του κος Γκιλής Γεώργιος, ο οποίος κατέθεσε υπόμνημα προς την Υφυπουργό με τις προτάσεις του Επιμελητηρίου για την ανάπτυξη του νομού και επεσήμανε ότι οι προτάσεις που κατατίθενται, βασίζονται στα δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει ο νομός μας και είναι ο τουρισμός και ο αγροτικός τομέας.
Ενδεικτικά για τον τουρισμό προτάθηκε :
1) Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της Εγνατίας οδού, βαρύτητα πρέπει να δοθεί και στην ολοκλήρωση κατασκευής και των καθέτων οδικών αξόνων της, γεγονός που θα διευκολύνει την οδική πρόσβαση των κατοίκων της Ευρώπης στην πατρίδα μας.
2) Με δεδομένο ότι ολοκληρώθηκε το οδικό τμήμα Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά, προβάλει ως επιτακτική ανάγκη, η διαπλάτυνση των οδικών κυκλωμάτων των χερσονήσων Κασσάνδρας και Σιθωνίας, οι οποίοι τους καλοκαιρινούς μήνες αντιμετωπίζουν μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
3) Στη βελτίωση του οδικού δικτύου Θεσσαλονίκης-Πολύγυρου-Ιερισσού, που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το Άγιο Όρος.
4) Στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, αποτελεί αναγκαιότητα η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Χαλκιδικής (λιμάνι των Νέων Μουδανιών) με τα νησιά των Σποράδων και με την Νότια Εύβοια (λιμάνι της Καρύστου), σύνδεση της Ουρανούπολης με την Καβάλα και τη Θάσο.
5) Στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την περιοχή μας θα συντελέσει και η ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια, τόσο για επιβατικές όσο και για εμπορευματικές μεταφορές.
6) Στη δυνατότητα προσέλευσης ποιοτικού τουρισμού και στην καλύτερη αξιοποίηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην περιοχή μας, θα συντελούσε η αναβάθμιση του λιμανιού των Νέων Μουδανιων ως λιμάνι υποδοχής κρουαζιέρας το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως κόμβος για επισκέψεις στο Άγιον Όρος.
7) Η δημιουργία προαστιακής και σιδηροδρομικής γραμμής. Η σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Ευρώπη αλλά και με τη Χαλκιδική, θα δώσει νέες προοπτικές στην ανάπτυξη του εμπορίου και γενικότερα στις μεταφορές. Η σύνδεση μέσω και του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, (προκαταρτική μελέτη σκοπιμότητας είχε ολοκληρώσει παλιότερα και η ΕΡΓΟΣΕ), θα συμβάλλει στην τόνωση της τουριστικής κίνησης της Χαλκιδικής, θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και θα αποφορτίσει την οδική κίνηση προς Χαλκιδική .
8) Ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στην κατασκευή έργων υποδομής και δικτύων και στην προστασία του περιβάλλοντος. Σταθμούς βιολογικών καθαρισμών θα πρέπει να διαθέτουν όλες οι παραθαλάσσιες τουριστικές κοινότητες και τα ελαιοτριβεία. Δίκτυα ύδρευσης & αποχέτευσης, χώροι υγειονομικής ταφής απορριμμάτων (ΧΥΤΑ & ΧΑΔΑ), σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων, είναι έργα που η υλοποίησή τους, μέσω των κρατικών και τοπικών φορέων, θα συντελέσουν στην οικονομική αναβάθμιση της περιοχής και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Χαλκιδικής.
9) Ενίσχυση της αστυνόμευσης του νομού μας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω έλλειψης έμψυχου δυναμικού αλλά και υλικοτεχνικής υποδομής.
Ενώ για τους άλλους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας (εμπορία, μεταποίηση κλπ) προτάθηκαν τα ακόλουθα :
1) Πάταξη του έντονου φαινομένου του παραεμπορίου.
2) Περαιτέρω απλοποίηση των διαδικασιών υποβολής αιτήσεων και ένταξης στα επενδυτικά και χρηματοδοτικά προγράμματα που εξαγγέλλονται για τις επιχειρήσεις (ΠΕΠ ΕΣΠΑ, ΕΠΑνΕΚ, ΕΤΕΑΝ κλπ).
3) Δημιουργία ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ που θα βοηθήσουν με τις υποδομές τους την ανάδειξη και ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση των αναπτυξιακών του προτάσεων για την Χαλκιδική, ο κος Γκιλής επεσήμανε ότι περιμένουμε την έμπρακτη βοήθειά της πολιτείας στα παραπάνω θέματα για να μπορέσει η Χαλκιδική αλλά και γιατί όχι και ο τόπος μας γενικότερα, να γνωρίσει την πρόοδο αλλά και την ανάπτυξη που του ταιριάζει.
ΣΥΣΚΕΨΗ