ΑΑΔΕ: Ψηφιακά από 4/11 η διακοπή εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις
Ψηφιακά και μέσω αυτοματοποιημένης διαδικασίας επαληθεύσεων γίνεται από τη Δευτέρα 4/11/2024 η διακοπή εργασιών φυσικών και νομικών προσώπων ή οντοτήτων, σύμφωνα με την απόφαση Αριθμ. Α.1157 του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, που αναφέρεται στο ΦΕΚ 6070/Β/01.11.2024. Η νέα διαδικασία περιορίζει σημαντικά τον χρόνο διακοπής εργασιών διευκολύνοντας πάνω από 100.000 φορολογούμενους ετησίως.
Δικαίωμα υποβολής αιτήματος διακοπής εργασιών στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα καθώς και οι νομικές οντότητες. Εξαιρούνται από την αυτοματοποιημένη διαδικασία και εξακολουθούν να υποβάλλονται μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», αιτήματα διακοπής εργασιών που αφορούν:
• φορολογούμενους σε κατάσταση πτώχευσης,
• αποβιώσαντες,
• αιτία επιχειρηματικής μετατροπής.
Ειδικότερα, οι δικαιούχοι υποβολής μπορούν πλέον να υποβάλλουν το αίτημα για τη διακοπή των εργασιών στην ψηφιακή πύλη myAADE, στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης. Με την επιτυχή υποβολή της αίτησης, διενεργούνται αυτοματοποιημένες επαληθεύσεις από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, για την εξακρίβωση του χρόνου διακοπής εργασιών.
Εφόσον ο αιτούμενος χρόνος διακοπής:
• επαληθεύεται συστημικά, η διαδικασία ολοκληρώνεται στην ψηφιακή εφαρμογή και εκδίδεται ψηφιακά η Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών.
• δεν επαληθεύεται συστημικά, δίνεται η δυνατότητα επιλογής στον φορολογούμενο:
– να αποδεχθεί τον προτεινόμενο χρόνο παύσης των εργασιών που προέκυψε από τις επαληθεύσεις ή
– να δρομολογηθεί το αίτημα προς την αρμόδια Υπηρεσία (ΔΟΥ/ΚΕΦΟΔΕ), προκειμένου να αξιολογήσει τους προβαλλόμενους ισχυρισμούς και να ολοκληρώσει τη διαδικασία διακοπής εργασιών, εκδίδοντας σχετική διαπιστωτική πράξη.
Η Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών αναρτάται στην ψηφιακή πλατφόρμα και κοινοποιείται στον φορολογούμενο σχετική ειδοποίηση μέσω:
• της ψηφιακής πύλης myAADE, στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Τα Μηνύματά μου,
• myAADEapp,
• ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει αίτημα μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», το οποίο δεν έχει ακόμα διεκπεραιωθεί, καλούνται να υποβάλουν εκ νέου το αίτημά τους στη νέα ψηφιακή εφαρμογή. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 – 17:00. Αναλυτικότερες λεπτομέρειες στον σύνδεσμο https://search.et.gr/el/fek/?fekId=773128