Σε δοκιμαστική λειτουργία το ψηφιακό πελατολόγιο – Ποιοι είναι οι πρώτοι που θα το χρησιμοποιήσουν
Σε πλήρη λειτουργία μπαίνει στα τέλη Ιανουαρίου το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα παρέχει στοιχεία στη φορολογική διοίκηση για τους πελάτες των επαγγελματιών και μέσω των MyDATA θα ελέγχεται εάν έχουν εκδοθεί και οι απαραίτητες αποδείξεις. Συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων υποχρεούνται σε πρώτη φάση να ενεργοποιήσουν το ψηφιακό πελατολόγιο και θα ακολουθήσουν όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη διοργάνωση εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών.
Ήδη, το ψηφιακό πελατολόγιο τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία προκειμένου τόσο οι υπόχρεες επιχειρήσεις όσο και η φορολογική διοίκηση να ελέγξουν εάν όλα κυλούν ομαλά.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Το νέο ψηφιακό εργαλείο σε συνδυασμό με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια θα συνδράμει σημαντικά στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Με όλα τα ανωτέρω “όπλα” οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη και άμεση εικόνα για την “πελατειακή κίνηση” ενός επαγγελματία και θα μπορούν να διασταυρώνουν τα δεδομένα με τα στοιχεία για τις αποδείξεις που εμφανίζει ο φορολογούμενος στα ηλεκτρονικά βιβλία στο MyData της ΑΑΔΕ.
Στο ψηφιακό πελατολόγιο οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ του κάθε πελάτη τους, τα στοιχεία της κάθε απόδειξης. Από τη στιγμή που ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών, θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο μέσα από την πλατφόρμα myDATA να βλέπει τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί.