Ολοκληρώθηκε το 2o TASTE HALKIDIKI FESTIVAL 2022, στο Νέο Μαρμαρά
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 2ο TASTE HALKIDIKI FESTIVAL την Κυριακή 19 Ιουνίου, στην Κεντρική προβλήτα, στο Νέο Μαρμαρά, στο Δήμο Σιθωνίας, στη Χαλκιδική. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος μιας σειράς δράσεων, που διοργανώνει το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, ενταγμένων στο τοπικό πρόγραμμα της Αναπτυξιακής Χαλκιδικής LEADER CLLD (ΠΑΑ 2014-2020), με στόχο να αναδειχθεί η γαστρονομία της Χαλκιδικής.
Στο χώρο της προβλήτας δίπλα ακριβώς από τη θάλασσα 26 τοπικοί παραγωγοί μελιού, ελιάς, ελαιολάδου, κρασιών, μπίρας, βοτάνων, κρίταμων και αρτοποιημάτων από όλη τη Χαλκιδική, παρουσίασαν τα προϊόντα τους στους επισκέπτες. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της μαγειρικής, σεφ από καταξιωμένα εστιατόρια της περιοχής, καθώς και παραδοσιακές μαγείρισσες από τους συλλόγους της κοινότητας ετοίμασαν τις γευστικές δημιουργίες τους, βασισμένες σε τοπικές συνταγές. Τις μαγειρικές επιδείξεις παρουσίασε ο Γιώργος Παλησίδης της Geogastronomy. Τα πιάτα που δοκιμάσαμε στο 2ο TASTE HALKIDIKI FESTIVAL ήταν:
- Αμυγδαλωτά από τον Πολιτιστικό Λαογραφικό Σύλλογο Ν. Μαρμαρά «Προικόννησος»
- Γαύρος αχνιστός, από το εστιατόριο “Τα Κύματα”
- Μυδοπίλαφο, από το chef Ιωάννης Κουκιάς, ταβέρνα Dimitris
- Κεφτεδάκια πολίτικα με αρωματισμένο γιαούρτι από τον Miki Ninic των Culinary Professionals Greece
- Σαραγλί από τις Καρδάση Ασημίνα, Καρανικόλα Αθανασία, Μιλκονίδου Μαρία του Πολιτιστικού Συλλόγου «Ο Παρθενών»
Το 2ο TASTE HALKIDIKI FESTIVAL είχε και άρωμα Μικράς Ασίας, καθώς διανύουμε το 2022, που είναι έτος μνήμης της Μικρασιατικής καταστροφής και η εκδήλωση σε ένα αμιγώς προσφυγικό χωριό ήταν μια ευκαιρία για αναφορά στη σπουδαία γαστρονομία των Ελλήνων, που ήρθαν από εκεί.
Σε παρακείμενο, ειδικά διαμορφωμένο χώρο γινόταν και το Olive Oil Tasting με τον Olive oil Expert Οδυσσέα Βλαχάβα για αυτούς, που ήθελαν να μυηθούν στην αναγνώριση των αρωμάτων και των γεύσεων του αγνού παρθένου ελαιόλαδου της Χαλκιδικής.
Της εκδήλωσης προηγήθηκαν δύο fam trips δημοσιογράφων και food bloggers από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, οι οποίοι επισκέφθηκαν παραγωγούς προϊόντων σε όλη τη Χαλκιδική και δοκίμασαν τοπικά πιάτα σε επιλεγμένα εστιατόρια.
Στο 2ο TASTE HALKIDIKI FESTIVAL παρευρέθηκαν η βουλευτής Χαλκιδικής κ. Κυριακή Μάλαμα, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο Δήμαρχος Σιθωνίας κ. Κυπαρίσσης Ντέμπλας, η Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Σιθωνίας κ. Κατερίνα Γιουβαρλάκη, ο Α’ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Στέλιος Χούτας, που συμμετείχε και ως παραγωγός με το πρωτοποριακό πειραματικό προϊόν ΦΙΛΕΛΙΑ, χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, το μέλος Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κ. Βαρβάρα Μαυροφρύδη , η Πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Ιερισσού κ. Κλεοπάτρα Αϊβαζίδου και πλήθος κόσμου, μεταξύ αυτών και πολλοί τουρίστες, που διαμένουν στην περιοχή.
Όπως με κάθε ευκαιρία τονίζει ο οικοδεσπότης, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κ. Γιάννης Κουφίδης, στρατηγικός στόχος του TASTE HALKIDIKI είναι, να αποτελεί μια σταθερή αναφορά για την γαστρονομία όλης της Χαλκιδικής, να συμβάλλει στην ανάπτυξη περιοχών, τουριστικών και μη με αφορμή τη γαστρονομία, στη διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, αλλά και να συνδέει την παραγωγή με τη μεταποίηση και τις υπηρεσίες του τουρισμού, της φιλοξενίας και της εστίασης για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Ιδιαίτερα σημαντική για την επιτυχημένη διοργάνωση της εκδήλωσης υπήρξε η συνεργασία με τους αρμόδιους του Δήμου Σιθωνίας και η στήριξη των ανθρώπων της Δημοτικής Κοινότητας Νέου Μαρμαρά.
Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν η σχολή Millenium από τα Νέα Μουδανιά, ο Σύλλογος Γυναικών Νέου Μαρμαρά, η αεροπορική εταιρεία Sky Express, η Εμφιαλωτική Άθως από τις Καλύβες με το βραβευμένο νερό και τα Acrotel Hotels & Villas που παραχώρησαν σκεύη μαγειρικής και χώρο για την προετοιμασία των πιάτων. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν η ΕΡΤ3, τα ραδιόφωνα 102 Fm & 95,8 καθώς και η voria.gr.
Την υλοποίησή του προγράμματος είχε η Chef Stories, εταιρία Συμβούλων Marketing & Γαστρονομίας και Διοργάνωσης Γαστρονομικών εκδηλώσεων (www.chefstories.gr), που έχει εμπνευστεί όλο το concept, το branding, αλλά και τη διοργάνωση των δράσεων Taste Halkidiki την τελευταία διετία.