Εναρκτήρια συνάντηση για το Επιμελητήριο Χαλκιδικής με τους εταίρους του, στο νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που συμμετέχει ως επικεφαλής με τίτλο “ELIA”
Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής διοργάνωσε με επιτυχία την Εναρκτήρια Συνάντηση (Kick-off Meeting) του νέου ευρωπαϊκού χρηματοδοτούμενου έργου ELIA “Excellence in Learning, Innovation, and Agriculture: A Centre of Vocational Excellence for the Olive Sector”, που πραγματοποιήθηκε στις 23-24 Ιουνίου 2026 στην Θεσσαλονίκη.
Το έργο στο οποίο το Επιμελητήριο Χαλκιδικής είναι επικεφαλής, υλοποιείται στο πλαίσιο του του προγράμματος Erasmus+ Centres of Vocational Excellence (CoVE) , επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με αριθμό έγκρισης 101260687 .
Το έργο ELIA (Excellence in Learning, Innovation, and Agriculture) στοχεύει στη δημιουργία ενός Διακρατικού Κέντρου Επαγγελματικής Αριστείας (Centre of Vocational Excellence – CoVE) στον τομέα της ελαιοπαραγωγής. Το έργο υλοποιείται σε επτά χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Κύπρο, Πορτογαλία, Κροατία και Τουρκία) με την συμμετοχή 21 οργανισμών και απαντά σε κρίσιμες προκλήσεις του κλάδου, όπως η κλιματική αλλαγή, η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, τα κενά δεξιοτήτων και ο κοινωνικός αποκλεισμός στις αγροτικές περιοχές.
Το ELIA ευθυγραμμίζεται με τις ευρωπαϊκές πολιτικές (European Green Deal, European Skills Agenda, Digital Education Action Plan) και επιδιώκει να μετασχηματίσει την επαγγελματική εκπαίδευση στον αγροδιατροφικό τομέα μέσω καινοτόμων προγραμμάτων κατάρτισης, μικρο-διαπιστευτηρίων (micro credentials), κινητικότητας και ισχυρής διασύνδεσης εκπαίδευσης–αγοράς εργασίας.
Από την Ελλάδα συμμετέχουν εκτός από το Επιμελητήριο Χαλκιδικής που είναι ο επικεφαλής, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑ, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και η εταιρεία OECON GROUP.
Η διάρκεια του προγράμματος είναι 48 μήνες (από 01/05/2026 έως 30/04/2030) και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο ποσό των 2,9 εκ ευρώ.
Η πρώτη συνάντηση με συμμετοχή 43 αντιπροσώπων από όλους τους εταίρους, πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στο WEHUB.
Από το Επιμελητήριο Χαλκιδικής συμμετείχαν, η Διευθύντρια Δήμητρα Μήτκα, ο Ειδικός Επιστημονικός Συνεργάτης, Δημήτρης Μήντος και η Υπεύθυνη Επικοινωνίας Λία Μπουντιούκου.
Η πρώτη ημέρα της συνάντησης πραγματοποιήθηκε μέσα σε ιδιαίτερο φιλικό κλίμα όπου όλα τα μέλη των αντιπροσωπειών των εταίρων παρουσίασαν το προφίλ του οργανισμού τους, τις τεχνικές και την μεθοδολογία που θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια του έργου και δεσμεύτηκαν ότι, θα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την επιτυχημένη υλοποίηση του έργου.
Η δεύτερη ημέρα ήταν επικεντρωμένη κυρίως στα οικονομικά στοιχεία του έργου. Όλοι οι εταίροι ανανέωσαν το ραντεβού τους για τον ερχόμενο Ιανουάριο, στο Πόρτο της Πορτογαλίας.
Πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν ενημερώσεις σε επιχειρήσεις και φορείς για τις λεπτομέρειες του προγράμματος.







