Ξεκινάει σε λειτουργία το ψηφιακό πελατολόγιο – Ποιοι είναι οι πρώτοι που θα το χρησιμοποιήσουν
Πρεμιέρα κάνει, στο τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου, σε πάρκινγκ, πλυντήρια, συνεργεία και εταιρείες ενοικίασης το νέο ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ, που θα καταγράφει ηλεκτρονικά την είσοδο και την έξοδο κάθε αυτοκινήτου. Με το νέο σύστημα ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο online τους πελάτες των επιχειρήσεων και θα εντοπίζει όσους δεν κόβουν αποδείξεις, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις.
Ουσιαστικά η νέα πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων θα αντικαταστήσει τα παλιά βιβλία πελατών, τα οποία τηρούνταν χειρόγραφα, δίνοντάς τους ψηφιακή μορφή και ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες και ενισχύοντας το ηλεκτρονικό «οπλοστάσιο» με στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι πρώτες στη λίστα της ΑΑΔΕ βρίσκονται οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, καθώς επίσης τα πάρκινγκ, τα πλυντήρια και τα συνεργεία οχημάτων, που θα συμπληρώνουν στην πλατφόρμα του Ψηφιακού Πελατολογίου τα στοιχεία για κάθε όχημα, δηλαδή από τον αριθμό της πινακίδας, τη μάρκα και όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο ελεγκτικός μηχανισμός για να διασταυρώσει τα στοιχεία με την κάθε απόδειξη που θα εκδίδει η επιχείρηση. Επισημαίνεται ότι όλα τα δεδομένα θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο, ενώ εντός του έτους το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε περισσότερους κλάδους με τις εταιρείες εκδηλώσεων, τα κτήματα δεξιώσεων και γάμων να βρίσκονται στην επόμενη θέση της λίστας των επαγγελματιών που θα είναι υποχρεωμένοι να διαβιβάζουν τα στοιχεία για τους πελάτες τους στην ΑΑΔΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε πρώτη φάση το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι διαθέσιμο μέσω της πλατφόρμας myDATA και στο αμέσως επόμενο διάστημα η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη στο κινητό των επαγγελματιών και έτσι με την είσοδο του οχήματος στο πάρκινγκ, το πλυντήριο, το συνεργείο ή την εταιρεία ενοικίασης θα καταγράφεται η πινακίδα και τα υπόλοιπα στοιχεία και με την έξοδο του οχήματος θα εκδίδεται η απόδειξη. Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ του κάθε πελάτη τους και τα στοιχεία της κάθε απόδειξης.